۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 1004558

یک متخصص طب سنتی به بیان توصیه‌هایی برای نوشیدن آب پرداخت و گفت: خوردن آب یخ موجب سرد شدن معده می‌شود و سوء هاضمه را به همراه دارد .

توصیه‌های طب سنتی برای نوشیدن آب

رضا منتظر درباره عوارض مصرف زیاد آب و به ویژه آب یخ که در روزهای گرم بسیار طرفدار دارد، گفت: آب مایع حیات و برای بدن لازم است، اما می‌تواند موجب غرق شدن نیز بشود. این باور که به ویژه در تابستان هر چه بیشتر آب بنوشیم بهتر است، نادرست است و هر کس به مقدار مورد نیاز بدنش و به میزانی که فعالیت و تعریق دارد باید آب بخورد. مقدار آب مورد نیاز یک کشاورز که زیر آفتاب فعالیت می‌کند با مقدار آب مورد نیاز شخصی که زیر کولر است و فعالیت چندانی ندارد، متفاوت است و هر فرد باید به مقدار آبی که دفع می‌کند آب بنوشد.

وی ضمن اشاره به اینکه مصرف آب یخ بسیار مضر است و موجب بروز کبد چرب می‌شود، ادامه داد: بسیاری از افرادی که کبد چرب دارند آب یخ می‌نوشند آن هم به مقدار زیاد و به ویژه همراه غذا و از این رو توصیه ما این است که افراد اصلا از آب یخ استفاده نکنند و سعی کنند همراه با غذا آب ننوشند. در نهایت همراه با غذا می‌توان یک لیوان آب نوشید و چنانچه قصد دارند بیش از این مقدار را مصرف کنند باید یک ساعت پس از خوردن غذا این کار را انجام دهند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه همچنین خوردن آب یخ موجب سرد شدن معده نیز می‌شود که کوره بدن است و سوء هاضمه را به همراه دارد و سبب بروز علایمی همچون نفخ، درد معده و بزرگ شدن شکم می‌شود، افزود: از این رو همانگونه که در روایت‌ها نیز تاکید شده است باید آب به صورت جرعه جرعه، با فاصله از وعده غذایی، با دمایی که در نهایت در یخچال خنک شده و بدون یخ است و همچنین مطابق با نیاز هر فرد مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.